پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261961
پسماند هاي مديريت نشده، بلاي جان طبيعت و نسل آينده خواهند شد
تاریخ انتشار : 1402/09/19
نمایش : 236
رئيس شوراي اسلامي شهرستان فارسان با تاکيد بر ضرورت فرهنگ سازي و اقدام‌ جدي براي تفکيک زباله از مبدا در شهرستان ها گفت: رها سازي زباله در روستاهاي و شهر ها به معضل جدي تبديل شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رئيس شوراي اسلامي شهرستان فارسان در جلسه هم انديشي در خصوص استقرار کارخانه مديريت پسماند در شهرستان هاي اردل،کيار،کوهرنگ و فارسان، خاطرنشان کرد: همه ما دغدغه محيط زيست و مديريت پسماند را داريم ولي چرا شوراها بايد در اين قضيه ورود کنند؟ به اين دليل که شوراها افرادي از بدنه مردم اند و بايد در قبال سلامتي مردم مسئول و دغدغه مند باشند همچنين شوراها متولي مديريت پسماند در مديريت شهري و روستايي بوده و قانون به آنها اجازه داده در مديريت پسماند ورود کنند .
 
وي افزود: شوراهاي اسلامي  با توجه به پشتوانه قانوني مي توانند عوارض پسماند را در بودجه سالانه درنظر بگيرند و با مشارکت مردم، معضلات پسماند را مديريت کنند .
 
اميني با اشاره به لزوم همکاري شوراها جهت فرهنگ سازي مديريت پسماند از مبدا براي مردم، گفت: نگاه شوراها به مسائل شهري بايد فراي از سطح امور عمراني باشد و به موضوع محيط زيست توجه جدي نمايند چراکه اگر محيط زيست و مشارکت مردمي نباشد مسائل عمراني هم با شکست مواجه مي شود.
 
وي تصريح کرد: در سفر اخير رئيس محترم جمهور به استان چهارمحال و بختياري، يکي از مطالبات اصلي شهرستان فارسان، بحث مديريت پسماند بود، رايزني هايي با جانشين رييس سازمان برنامه و بودجه کشور جهت جذب اعتبار احداث کارخانه پسماند بعنوان پايلوت در استان براي چهار شهرستان اردل ،کيار کوهرنگ و فارسان انجام شد، و اين موضوع در دستور کار قرار گرفت، منتهي شرط اصلي مکان يابي و معرفي محل استقرار است.
 
اميني تاکيد کرد: پروژه هاي عمراني با تخصيص اعتبار اجرا مي شوند اما محيط زيست آلوده به راحتي اصلاح نمي گردد.
 
وي عنوان داشت: درصورتيکه مسائل بهداشتي و زيست محيطي در دفع پسماندها رعايت نگردد، موجب آلودگي آب ، خاک، هوا  و در نهايت بلاي جان طبيعت و نسل آينده خواهند شد، اما درصورت داشتن برنامه و نگاه علمي ميتوان ازآنها بعنوان يک فرصت طلايي استفاده کرد.


انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html